22 FAKTA YANG ANDA PERLU TAHU TENTANG OMEGA GUARD SHAKLEE

22 FAKTA OMEGA GUARD SHAKLEE




1) Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

2) Melindungi Jantung Anda
Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal. 

3) omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi



4. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan

5. Omega guard shaklee mengandungi 90 capsules, pengambilan sehari 3 biji selepas sarapan adalah baik.
Satu sajian omega guard membekalkan 990mg asid lemak omega-3.


6.Omega guard dihasilkan melalui proses  proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuan untuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega 3 sekaligus menyingkirkan bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemari pelbagai spesies ikan. 



7.Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE, serta penyakit buah pinggang

8. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema psoriasis dll. 

9. EPA dan DHA di dalam omega dapat membantu menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan mental termasuk kemurungan



10. Pengambilan Omega Guard mampu mengatasi masalah Mudah lupa dan susah untuk mengingat yang sering berlaku pada orang tua. Pengambilan Omega sangat penting untuk perkembangan membrane sel pada system Neurologi dari otak ke jalur signal. 

11.omega bagus untuk otak bayi didalam kandungan 

12.omega guard mampu mencegah kadar kolestrol yg berlebihan dalam badan kita...



13. OmegaGuard diekstrak daripada ikan air laut sejuk (ikan sardin, ikan bilis, ikan kembung dan ikan herring) diperairan negara Jepun. Ianya tidak diambil dari minyak hati ikan. Ketumpatan Omega Guard  juga adalah 3x ganda berbanding ketumpatan minyak hati ikan. 

14. Omega 3 meningkat kan hormon leptine yang dapat mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama 

15. Omega Guard membantu mengurangkan inflamasi dan keradangan bengkak sendi 



16.Menentang kanser- boleh mncegah kanser paru-paru, payudara, prostate, Dan kolon. Is juga boleh mningkatkn enterogastritis, merangsang ksihatan hati slpas pmbedahan & mbantu pankreas psakit kanser utk bfungsi dgn lebih effektif..

17. Omega Guard mengandungi DHA,EPA & ALA yang berfungsi membantu sel otak kita untuk berhubung antara satu sama lain.
Kekurangan Omega 3 ni boleh membuatkan seseorang jadi depress,tiada mood, ini kerana hormon serotonin dan dopamin terganggu..

18. Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan – Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, kanak-kanak hiperaktif, autism dan penyakit schizophrenia. 



19. Omega guard Membantu mengawal kenaikan berat badan , mengurangkan kolestrol , mengurangkan risiko gila meroyan selepas bersalin , mengurangkan risiko kelahiran bayi PRA matang 

20. EPA dalam omega membantu memberi kelembapan  dan mengurangkan keradangan pada kulit 

21. Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) – Paras Asid Lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan.  Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.



22. Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi. - 

Comments

Popular Posts