AL KISAH DAMIEN AL WAADUD - PART 1

Hari ini dalam sejarah..

Setahun yang lalu 4 Dec 2015..
Sewaktu ini saya sedang sarat mengandungkan Damien..jangkaan kelahiran sepatutnya pada 1 Dec..saya dah terlewat hampir 4 hari..

Imbasan kelahiran Damien Al Waadud..



04 Dec 2015

Macam biasa jumaat..waktu saya untuk menonton rancangan kegemaran..(maaf lupa tajuk 😂😂) ketika ini, rancangan ini menyiarkan siaran khas bagi memperingati pemergian Arwah Yus Jambu..

Saya kenal arwah Pak Yus sejak dari dia mula join Raja Lawak..maka terasa seperti kehilangan seorang yang amat rapat ketika itu..

Rancangan itu memaparkan semua peserta rancangan serta kawan-kawan arwah memberi peringatan terakhir..seperti nyanyian mahupun bersyair..

Saya menangis semahunya di hadapan tv keseorangan memandangkan suami saya ada urusan luar..

Tepat jam 12 lebih, saya masuk tidur..sepanjang saya pregnant saya belum pernah rasa contraction atau sakit bersalin..tetapi tiba-tiba malam itu, perut saya sakit..

Allah..ini kah rasa sakit bersalin..

Haaa..betul..nasib baik saya dah install contraction app awal-awal..selang berapa minit datang sakit itu..

Dari baring teruk terduduk tepi katil menahan sakit..sekejapan menongeng pula 😭😭 first time rasa sakit..

Tidak silap saya, jam 2 lebih pagi suami pulang..

Tengah menahan sakit saya berkata pada suami saya yang saya rasa hendak bersalin..

Man always be man right !!



Dia boleh cakap pada saya..boleh tunggu besok tak..wahahhaa..ini lawak !!

Saya diam je..sebab melayan perasaan dan rasa sakit itu..

Hampir satu jam juga melayan sakit..tapi sakit still ada dan rasa berdebar-dedar..dah nak bersalin ke ?? Huhu..walaupun kali kedua mengandung..yang ini first time rasa..

Saya kejutkan suami saya dan paksa juga pergi ke hospital..

Bersiap dan terus je masuk wad bersalin..
Yang bestnya..bila sampai sana dah takde rasa sakit bersalin tu..

Wahahahahah..

Lawak of the day..

Saya pun sambung tidur di hospital di sebabkan dan overdue maka tak boleh balik yea 😅😅

Ok bersambung..



#alKisahDamienAlWaadud

Comments

Popular Posts