AJAIBNYA PERCAYA PADA KUASA ALLAH

Miracle Do Happen !!



Kisah ajaib ni bukan kisah dongeng kanak-kanak mat saleh yea..
Kisah ini melibatkan realiti kehidupan sebenar kita..
Hari ini..jika korang rasa hendak melihat sendiri kisah-kisah ajaib sila ke #tsunamiShaklee
Terhimpunlah beribu cerita yang kadang tidak terjangkau dek akal..

Hidup kita ditemani Allah swt kan..
Maka dalam berniaga..berpandulah kepada laluanya..
InsyaAllah..kita tidak akan tersasar jauh..

Bagi saya..Allah adalah CEO bisnes saya..
Pada DIA saya mengadu segalanga..
Saat saya jatuh tanpa ada pegangan lain..

Allah sentiasa ada..
Malah DIA akan tetap ada ketika saya berjaya juga..
Pada saya kisah saya dengan Allah..

hanyalah kisah yang biasa-biasa..
tapi kisah itu membawa 1000 makna dalam kehidupan saya..
Sebelum berShaklee..jujur saya cakap saya tidak kenal Dhuha.. (naif kan)

ALhamdulillah..saya berada di bawah group yg awsome sehinggakan kami di ajar untuk mengejar akhirat seiring dengan kejayaan bisnes kami..

Saya belajar utk berdhuha..
Mula buat 2 rakaat..
lama2 makin naik..pada 4 rakaat..dan kadang2 sehingga 6 rakaat..

Ada satu hari..masa ni saya di umah mak abah sy di Muar..
Pagi tu lepas sarapan saya buntu..
macam tak nak buat apa..
Saya cepat ambil wudhu dan terus solat Dhuha..

Abis 2 rakaat..saya teringat akan pesan super upline saya..
cuba buat 8 rakaat..
kenapa 8 rakaat saya lupa.. (ampun)

Saya berjaya selesaikan 8 rakaat (ada org panggil 8 salam) Dhuha..
Allah bagi segala ketenangan buat saya ketika itu..
Keesokkanya..saya kembali bekerja..

Allah mudahkan urusan saya..kerja yang baru saya galas..(sebelum ni punyalah payah nak cope kerja baru tu..blur je) Allah mudahkan saya menerima tugasan baru tu..macam saya dah buat kerja tu sebelum ni..

Petang tu..saya dapat panggilan dari seseorang (customer sy yg dpt no sy dari blog) 

dia perlukan supplement utk migrain...
Allah..terkesima saya..

( sebab sy ade 1 set migrain..yg mna cust pertama cancel amik scra tiba2..sedih akk dik)
Hamba Allah ini segera bank in duit tanpa banyak soal...
Kadang..saat kita susah..saat kita gelisah..saat kita tak tahu sebenarnya kita hendak apa..
carilah Allah..

Allah tahu apa yang kita mahukan..
Tapi tugas kita untuk meminta padaNya..
Doa secara spesifik..
Minta dengan sungguh-sugguh dengan Allah..
Nescaya Allah makbulkan...
Percaya pada Allah..

Comments

Popular Posts