Alergik ! Apa sebenarnya Alergik

Alergik adalah ‘tindakbalas daya tahan (immune reaction) yang memudaratkan terhadap protein pada allergen (penyebab alahan) dalam persekitaran kita,yang biasanya tidak memudaratkan kepada orang biasa yang tidak mempunyai alahan.

Reaksi alahan boleh jadi ringan atau serius dan berlaku dalam sekelip mata atau beberapa minit selepas terdedah kepada alergen, tetapi sebahagiannya boleh berlaku selepas beberapa hari atau beberapa minggu. Anafilaksis merupakan tindakbalas alahan yang sangat teruk dan boleh berlaku secara tiba-tiba dalam masa beberapa minit selepas terdedah kepada alergen. Ia membawa kepada kejutan anafilaksis dan boleh menyebabkan kematian dalam masa 15 minit jika tidak mendapat rawatan perubatan.

 
Penyebab

👉🏻Tumbuh-tumbuhan.
👉🏻Makanan.
👉🏻Ubat-ubatan.
👉🏻Debunga.
👉🏻Sengatan binatang.
👉🏻Gigitan.

Jenis jenis alahan

✍🏻 Alahan rhinitis (alahan pernafasan)

 


✍🏻Alahan terhadap makanan

✍🏻Alahan terhadap ubat-ubatan

✍🏻Alahan konjunktivitis


Pencegahan


🍁 mengenalpasti jenis alahan
🍁 menghindari sumber alergik

🍁membuat pemeriksaan alergik test jika mempunyai keturunan mengalami alahan
🍁tingkatkan daya tahan melawan penyakit 

 

Bagaimana Vivix membantu alergik !!

Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, AnggurMuscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

 

Vivix 


Bagaimana VIVIX berfungsi?


>Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. 


>Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.



>Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.



>Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.






Comments

Popular Posts