SAKIT JANTUNG DAN BAGAIMANA VIVIX DAPAT MEMBANTU

Ramai yang tak ambil kisah tentang serangan jantung ni. Zaman sekarang ni bukan orang tua je yang ada penyakit ni tapi ramai yang mati muda akibat serangan jantung. 


Apa sebenarnya sakit jantung tu ?


Penyakit jantung adalah digambarkan sebagai rasa kesakitan yang amat sangat pada bahagian dada yang berterusan sehingga setengah jam, menjalar kearah tangan kiri dan rahang. Pesakit biasanya akan mengalami keseukaran untuk bernafas dan perasaan takut yang keterlaluan.

Sebab sebenar berlakunya rasa kesakitan ini adalah disebabkan oleh kematian sebahagian otot jantung yang disebabkan oleh salur darah di bahagian tersebut tersumbat. Lebih besar salur darah yang tersumbat, lebih merbahaya serangan jantung tersebut. Sekiranya saluran darah tertutup sepenuhnya, sebahagian dari otot jantung akan rosak. Kemudian, sakit dada yang teramat sangat akan terjadi. Keadaan inilah yang dinamakan “serangan sakit jantung”.




Faktor-Faktor yang mencetuskan masalah jantung


#Kolestrol tinggi
#Tekanan darah tinggi
#Perokok
#Kencing Manis
#Gemuk(Obesiti)
#Sejarah keluarga/keturunan
#Kehidupan yng tidak sihat
#Kegagalan menangani stress
#Penglibatan berlebihan dgn arak
#Terlalu kurang fiber dalam diet 
#Penggunaan dadah tertentu
#Pemakanan yang mengandungi tinggi lemak atau kolestrol
#Pemakanan yang mengandungi tinggi kalori
kekurangan vitamin dan zat galian
#Pengambilan garam yang berlebihan
#Penyakit-Penyakit Yang Berkaitan dgn Jantung




Jika anda mencintai jantung anda, buatlah sesuatu sekarang, kerana 90% puncanya boleh dikawal melalui diet yang seimbang, pengambilan supplement dan perubahan cara hidup.

Pengambilan supplement yang disarankan ialah  Vivix Shaklee. 




Vivix Shaklee bantu mengurangkan risiko penyakit jantung dan menyokong kesihatan menyeluruh.

Vivix merupakan produk suplemen revolusionari daripada Shaklee yang menentang penuaan pada tahap sellular. Ia merupakan produk anti penuaan yang terbaik, semulajadi dan selamat. Didalam kajian makmal, VIVIX memberi impak kepada empat mekanisma utama penuaan, iaitu:



Kerosakan DNA 

Badan kita terdedah kepada pelbagai serangan yang merosakkan DNA dan mengganggu fungsi sel. Ramuan Vivix didapati mampu melindungi dan memperbaiki sel pada tahap sellular

Pengawalan genetik 

Ramuan Vivix didapati mampu membantu melambatkan proses penuaan pada tahap selular dengan mengurangkan deteriorasi pada tahap sel.

Pengeluaran tenaga 

Vivix mengandungi bahan ang menggalakkan biogenesis mitokondria, seterusnya meningkatkan tahap tenaga didalam sel

Penimbunan protein AGE 

Vivix merupakan sejenis anti-oksidan yang kuat dan mampu menghalang penimbunan AGE
Selain itu ia juga membantu menjaga kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan sistem imun, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan, peningkatan tenagan pada tahap selullar, kesihatan dan kesejahteraan.

TESTIMONI VIVIX 












Comments

Popular Posts