Apa itu Vivix ???


Ramai yang tertanya2 apa itu vivix kan..Harini saya nk intro ttg Vivix Shaklee..

Apa itu VIVIX ?

Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat & tumbuh-tumbuhan lain.

Minuman campuran botani Polyhonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah & Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. 

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antooksidan & sel anti-penuaan semulajadi.



Ini adalah bahan-bahan yang terkandung dalam Vivix Shaklee..


1- Muscadine Grape : anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih dari satu krosom, yang mana saitis percaya ianya dapat mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Anggur ini adalah berbeza dengan anggur biasa.

2- Purple Carrot : adalah sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phtokimia termasukcaretenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ianya juga mengandungi anthocyanins yang merupakan sumber antioksidan yang tinggi.

3- Elderberry (Sambucus Nigra) : satu daripada manfaat Elderberry ini adalah keberkesanannya dalam mengubati simpton flu, terutaman sekali influanza B. Ia juga mengandungi flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat,, maka dengan itu ianya mampu mengukuhkan sistem imunasi badan kita.

4- Polygonum Cuspidatum : juga dikenali sebaga Knotweed Jepun adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ianya adalah sumber komersial resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak anggur merah dan juga biji anggur merah.

Apakah fungsi dan kelebihan Vivix

1. Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal

2. Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

3. Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

"Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas wine merah tapi Vivix ni HALAL ya. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Vivix mendapat sijil halal dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim)," katanya. Menurut Carsten, Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan. Katanya, Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungan selain melawan pelbagai jenis penyakit. Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Dengan hanya minum sesudu sehari, pengguna akan merasai perbezaannya. Minuman yang sesuai untuk lelaki dan wanita berusia 18 tahun ke atas itu juga boleh dijadikan masker pada wajah iaitu caranya dengan menyapu dan biarkan beberapa minit untuk dilihat hasilnya


Siapa yang tidak boleh ambil vivix ni ?

# kanak-kanak
# anda sedang menjalani rawatan kemoterapi
# anda mengandung kerana sifat antioksidannya boleh menyebabkan keguguran

Vivix untuk siapa ?

Dewasa dan orang tua.
(untuk orang tua sangat digalakkan kerana mereka sukar menelan ubat, maka Vivix adalah alternatif terbaik untuk membekalkan supplement kepada mereka)



Cara pengambilan dengan berkesan !!

Oleh kerana vivix dihasilkan dari bahan semulajadi dan tiada langsung bahan kimia di dalamnya, khasiatnya perlu dijaga.

Ramai yang belikan vivix untuk parents yg ada sakit jantung, stroke, gout, batu karang dan sebagainya, jadi penting untuk simpan dng cara yg betul supaya zat2 dlmnya tak rosak, insyaAllah

Jangan dedahkan botol pada suhu tinggi. Simpan dlm ruangan chiller peti sejuk. 

Makan 1 sudu teh/kecil setiap hari selepas breakfast

Lepas makan vivix, pastikan minum banyak air. semua produk shaklee memerlukan kita minum air sebanyak 3 liter sehari.

Testimoni Vivix 




Comments

Popular Posts