Jom kenali Shaklee..


DR FOREST C. SHAKLEE PENGASAS PRODUK SHAKLEE


Dr. Forrest C Shaklee mengasaskan Shaklee Corporation pada tahun 1956 dengan kesedaran bahawa sains dan alam semulajadi mampu digabungkan untuk menjadi penawar terbaik untuk kesihatan manusia. Antara falsafah penting yang beliau pegang ialah Living in Harmony with Nature®

Berpegang kepada prinsip di atas, Dr. Shaklee telah mengasaskan produk suplemen semulajadi dan pencuci terbaik yang mesra alam sekitar. Produk-produk ini menjadi asas pembentukan syarikat Shaklee dengan konsep “Mencipta Kehidupan Yang Lebih Baik”.

Sejarah Dr. Forrest Clell Shaklee

Dr. Forrest Clell Shaklee dilahirkan pada bulan November di Carlisle, Iowa. Sewaktu beliau dilahirkan, beliau disahkan mengidam penyakit tuberculosis (batuk kering). Doktor kemudian meramalkan beliau hanya boleh hidup sehingga berumur 8 tahun

Disebabkan penyakit beliau, keluarganya membuat keputusan untuk berpindah dari Carlisles (kawasan lombong arang batu) ke utara Iowa kerana merek percaya rawatan terbaik untuk batuk kering adalah udara yang bersih dan segar serta rehat yang mencukupi.

Zaman kanak-kanak beliau banyak dihabiskan dengan berehat dan memerhati alam sekitar. Apabila beliau sudah meningkat remaja, doktor berpuas hati dengan kesihatan beliau dan mengatakan penyakit tuberculosis beliau adalah terkawal. Walau bagaimanapun, beliau tetap tidak sesihat dan secergas remaja lain yang seusia dengannya.


SEJARAH KEWUJUDAN SHAKLEE

SEJARAH SHAKLEE

Shaklee adalah Syarikat Nutrisi No.1 di Amerika Syarikat.
*Shaklee adalah peneraju dalam sejarah kesihatan dan isu alam sekitar selama 50 tahun.
*Shaklee di tubuhkan pada tahun 1956 oleh DR FORREST C SHAKLEE dengan komitmen untuk tingkatkan kesihatan tanpa mencemarkan alam sekitar.
*ramai para atlet yang memegang taraf elit dan medal emas, para pencinta alam percaya dan menggunakan produk shaklee
*Shaklee percaya alam semulajadi merupakan jawapan bagi kehidupan yang lebih lama, sihat dan produktif.



SENTIASA SELAMAT

Saintis shaklee mencari di seluruh dunia untuk sumber-sumber bahan-bahan semulajadi yang terbaik. Mereka juga menjalankan lebih 350 Ujian ke atas bahan-bahan Botani yang baru untuk logam berat, racun perosak atau mana-mana ratusan bahan tercemar yang berbahaya.Secara teknikal, produk Shaklee tiada mempunyai, parabens, Triclosan, phthalates, sodium lauryl sulfat (SLS), natrium sulfat eter lauryl (SLES), 1,4-diaoxide atau propileno glikol. Kerana inilah Shaklee begitu yakin produk adalah 100% selamat. Terjamin.Kami Menjamin Keselamatan Tanpa Tandingan:

Beberapa senarai TIDAK Shaklee:

TIDAK Mengandungi Paraben
TIDAK Mengandungi Triklosan
TIDAK Mengandungi Phthalates
TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
TIDAK Mengandungi Glikol
TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
TIDAK Mengandungi Ammonia
TIDAK Mengandungi Sodium Hidroksida
TIDAK Mengandungi Butyl Cellosolve
TIDAK Mengandungi Formaldehyde
TIDAK Mengandungi Bisfenol-A
TIDAK Mengandungi Petroleum Distillates
TIDAK Mengandungi Toulene
TIDAK Mengandungi Peluntur Warna
TIDAK Mengandungi Bahan Perisa
TIDAK Mengandungi Pewarna
TIDAK Mengandungi Lemak Trans
TIDAK Mengandungi Pemanis Tiruan
TIDAK Mengandungi Dakwat Toksin
TIDAK Mengandungi Bahan-bahan terlarang

SENTIASA BERKESAN

Kami Menjamin Tahap Keberkesanan Yang Efektif Banyak syarikat mendakwa produk-produk mereka berkesan tetapi di Shaklee, kami mempunyai bukti. Anda akan temuinya di dalam lebih 100 kertas kajian saintifik, 90 darinya telah diterbitkan di dalam majalah-majalah, yang telah membuktikan keberkesanan bagi produk-produk Shaklee. Anda boleh temuinya melalui lebih 300 juta USD pelaburan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk. Anda juga boleh temuinya melalui ’Landmark Study 2007’ yang dikendalikan dengan kerjasama penyelidik-penyelidik daripada UC. Barkeley School Public Health menunjukkan mereka yang mengambil produk tambahan Shaklee terbukti jelas mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang mengambil jenama multivitamin yang lain.Dan kami membuktikannya melalui 54 pingat emas yang dimenangi oleh Shaklee setanding dengan kehebatan atlet-atlet terbaik dunia. Dan lagi, bukti yang benar-benar menyakinkan antara semua ini adalah di dalam berjuta-juta orang yang mempunyai kehidupan yang sihat, di antaranya adalah disebabkan mereka menjadi produktif disebabkan oleh Shaklee. Sebelum sebarang produk Shaklee menjadi milik anda, kami telah bekerja keras untuk memastikan ianya terbukti dan apa yang kami katakan adalah benar.Kami Menjamin Tahap Keberkesanan Yang Hebat$300 juta USD telah dilaburkan di dalam kajian, pembangunan produk dan ujikajiTerdapat lebih daripada 100 bahan rujukan saintifik, 90 daripadanya dicetak di dalam jurnal bagi rujukan pihak ketiga7 daripada 25 Pengembara Handal di dalam buku Time Life of All Time telah diperkasa oleh ShakleeProduk Shaklee telah memperkasa Pengembara bertaraf Elit Dunia, Will Steger dalam 4Ekpedisi Artik Antarabangsa54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlit yang diperkasa oleh ShakleeShaklee juga memperkasa atlit termasuk kumpulan peluncur ais, acara pentatelon Eli Bremer, Darin Shapiro, peluncur air Michelle Simpson, perenang Carly Piper, pemain GolfLPGA Reilley Rankin dan pemain softball Jessica Mendoza yang mana mereka mengambil produk Shaklee secara harian untuk prestasi yang optimum.

SENTIASA MESRA ALAM

Kami Menjadi Peneraju dan Contoh dalam Memulihara Alam Sekitar Dr. Forrest Shaklee: Syarikat kami mempunyai prinsip hidup harmoni dengan alam semulajadi®. Kenyataan itu telah digunakan lebih daripada separuh abad yang lepas dan kami masih terus menerajui sebagai contoh kepada yang lain. Kami adalah syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. Ibu Pejabat Korporat kami telah memenangi anugerah bagi reka bentuk persekitarannya. Melalui penjualan Rangkaian produk pencuci Shaklee Get Clean® Basic H²® dalam tahun lepas sahaja, Shaklee telah menyingkirkan 2.7 bilion botol-botol konvensional 26 auns pencuci tingkap. Sekiranya disambungkan dari hujung ke hujung, botol-botol ini akan membaluti sekitar bumi lebih daripada 28 kali!Bermula dari Penjelajah Jacques Cousteau dan seterusnya Dr.Wangari Maathai iaitu pemenang Nobel Peace pada tahun 2004, Shaklee meneruskan perjuangannya dengan bekerjasama bersama mereka yang menyayangi bumi bagi menghasilkan satu perubahan. Dalam tahun lepas sahaja, kami telah mengitarsemula lebih 1,000,000 paun kadbod, menyingkirkan lebih 10,200,000 paun sisa pembungkusan dan menyingkirkan lebih 23,000,000 paun gas rumah hijau. Ini menunjukkan bagaimana kami benar-benar bersungguh-sungguh bagi menghasilkan produk semulajadi yang berupaya melindungi bumi.Kami Menjadi Peneraju dan Teladan dalam Memulihara Alam SekitarKami merupakan syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar.Shaklee telah menanam hampir 800,000 pokok bagi kempen A Million Trees. A Million DreamsTM dengan kerjasama pemegang The Green Belt Movement yang diasaskan pada tahun 2004 dan pemenang Nobel Peace Laureate Dr. Wangari Maathai 

Pada tahun lepas sahaja, Shaklee telah berjaya:
Mengitar semula lebih 1,000,000 pauns kertas kadbod
Menghapuskan 10,200,000 pauns sampah pembungkusan
Menghapuskan 23,000,000 pauns gas rumah hijau 



Shaklee merupakan penerima anugerah alam sekitar yang berprestij bagi anugerah-anugerah berikut:

2008: 

Anugerah Stevie bagi Program Tanggungjawab Korporat Terhadap Alam Sekitar Terbaik

2007: 
Anugerah Rekabentuk Organisasi Hijau Global Amerika

2003: 
Anugerah Kecemerlangan Alam Sekitar Kebangsaan daripada Persatuan Alam Sekitar Professional Kebangsaan

2002: 
Anugerah Agensi Melindungi Alam Sekitar bagi Perlindungan Climate

2001:
Anugerah Kepimpinan Gabenor Ekonomi dan Alam Sekitar- 
Sijil Penghargaandaripada Agensi Perlindungan Alam Sekitar California 

SUPPLEMENT PERTAMA SHAKLEE



Vitalea Shaklee adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Jom kita kenal lebih dekat asal usul Vitalea nie.

Asalnya dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-min" dan perkataan yg disebut kini asalnya dari Shaklee. HEBATkan.Shaklee sebagai pengasas Multivitamin..

Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vitalea. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yg diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia difomulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

Tablet Vitalea disaluti dengan serbuk nutrisi iaitu spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yg terkini dan dan teknologi eksplosif yg kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". 

Ia merupakan tablet multivitamin yg paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yg terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yg pantas oleh usus kecil. HEBAT!!!!

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit 65%. Memang sangat2 setuju . Alhamdulillah dah 2 tahun lebih ambil Vitalea nie saya memang jarang jatuh sakit. Tak pernah dah ke klinik.

Vitalea telah dipulih oleh Center For Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000. HEBAT!!!!!

Sangat2 HEBAT!!!! Ditambah dengan IRON FORMULA,  memang sesuai sangat untuk sy yang mengidap ANEMIA....memang serasi sangat dengan saya. Sebelum nie saya memang sejak kecil diberi multivitamin with iron dari jenama lain. Tapi dengan Vitalea keberkesanannya sangat terserlah. Jarang mengantok, pagi2 dah tak pening, badan rasa cergas n otak pun cerdas dan yg paling seronok sekali dah jarang sakit dan senang sangat recover. Tak perlu ke klinik untuk ambil antibiotic setiap kali demam. Alhamdulilah....sangat2 bersyukur dipertemukan dgn Shaklee...Sebab tu lah saya teruja sangat nak berkongsi kebaikan Shaklee nie dengan anda semua...Memang rugi sangat anda tak mencuba kehebatan shaklee nie...


Roger Barnett


Mr. Barnett is the Chairman and CEO of Shaklee Corporation. Founded in 1956, Shaklee is the number one natural nutrition and green cleaning products company in the U.S., with more than 1.2 million members and distributors in the U.S., Japan, Mexico, Malaysia, Canada, Taiwan, and China. In 2000, Shaklee was the first company in the world to become Climate Neutral Certified to fully offset its carbon emissions.

Mr. Barnett began his career at the investment banking firm Lazard Freres & Co. He then organized an investment group to acquire control of Arcade, Inc., which he transformed into the largest sampling company in the world, expanding from a solely U.S. operation into a global business. He was also the founder and Chairman and CEO of Beauty.com, which continues to be one of the leading internet retailers in the cosmetics industry.

Mr. Barnett received his undergraduate degree from Yale College (Summa Cum Laude), his law degree from Yale Law School (Senior Editor, Yale Law Journal), and his MBA from Harvard Business School.

Mr. Barnett has been selected as a Global Leader for Tomorrow by the World Economic Forum (Davos). He has also been selected as a Young Leader Fellow of the National Committee on U.S.-China Relations and is a member of the Young President's Organization. Additionally, Mr. Barnett serves as a member of the Harvard and Yale Schools of Public Health Leadership Councils, the Yale University President's Council on International Activities, the Board of Directors of the Elie Wiesel Foundation for Humanity, the Advisory Board of 2004 Nobel Peace Laureate Wangari Maathai's The Green Belt Movement, the Board of Directors for Town School San Francisco, and the Board of Trustees of The Fine Arts Museums Foundation of San Francisco.
Shaklee Achievements since 2004

2004
Shaklee Corporation is acquired by Activated Holdings, LLC; Roger Barnett becomes Chairman and CEO
2004 ongoing
Shaklee-powered athletes, including swimmers Gary Hall Jr. and Carly Piper, win 15 Gold Medals and 1 Silver Medal from the 2004 Athens Games
2004
Shaklee receives the IntegriTREE Award from New Leaf Paper; presented at the Outstanding Sustainable Style Achievement Awards (OSSA)
2005
Shaklee is a major partner of the Green Belt Movement founded by Dr. Wangari Maathai
2005
Shaklee Chairman and CEO is the keynote speaker at the White House Conference on Aging in Washington, DC
2006
Shaklee provides nutritional supplements and vitamins to the U.S. Ski Association (USSA). The U.S. Ski Team and U.S. Snowboarding Team win a combined total of 10 medals at the 2006 Torino Games.
2006
Shaklee launches environmental campaign: A Million Trees. A Million Dreams.™
2007
Shaklee becomes the first company in the world to offset its carbon emissions by providing sustainable energy to electrify villages in Africa in partnership with an organization established by Dr. Jeffrey D. Sachs.
2007
Shaklee is the first consumer products company to offset 100% of its CO2 emissions through the EPA Climate Leader’s program and use 100% Green Power. 



VISI SHAKLEE

Selamat datang ke Shaklee, sebuah syarikat yang berlandaskan falsafah dalam menawarkan produk mesra alam dan kesihatan yang baik. Shaklee selaras dan patuh pada prinsip yang telah dibina oleh pengasasnya, Dr Forrest C Shaklee.

Visi yang diilhamkan oleh Dr. Shaklee masih diteruskan melalui matlamat syarikat dengan menghasilkan produk berkualiti dan semula jadi yang menyokong kesihatan alam sejagat.
Dengan prinsip asas ini, Dr. Shaklee telah mencipta syarikat yang bertujuan untuk mencipta kehidupan yang lebih sihat. Beliau telah menghabiskan masanya dengan mencipta syarikat berlandaskan naluri yang dicipta untuk mempertingkatkan kehidupan setiap insan yang ditemui dan dipandu oleh satu prinsip utama “Berikan yang terbaik kepada setiap insan sebagaimana anda ingin diperlakukan oleh mereka”

Dengan matlamat untuk menjadi peneraju dunia dalam produk kesihatan dan kesejahteraan kehidupan, Shaklee sangat berdedikasi untuk terus menyumbang dalam produk inovasi, kecemerlangan sains.

Jutaan insan telah bertukar kepada produk nutrisi Shaklee sebagai salah satu tahap kualiti kehidupan dan Shaklee merasa bangga dapat mengeluarkan dan menjual produk terbaik seumpamanya.

Pada 2004, Ripplewood Holdings LLC dan Activated Holdings LLC telah mengambil alih perniagaan Shaklee di seluruh dunia oleh Yamanouchi Pharmaceutical Co. Ltd. Shaklee merupakan pengeluar dan pengedar ulung nutrisi, penjagaan peribadi, penjagaan rumah dan produk rawatan udara termasuk 45 paten di seluruh dunia.

Apa jua yang anda perlukan, kami harap anda dan keluarga tersayang anda akan seronok menikmati kehidupan yang lebih sihat melalui produk dan peluang yang ditawarkan oleh Shaklee.


Comments

Popular Posts