Bacaan Kolesterol Paling Tinggi

waaaahhhh..kolesterol pun ada bacaan kan..
Ada yang tidak ambil tahu pun tentang bacaan kolesterol ni..
Apa tu ??
Dulu saya pun tak tahu dan tak nak ambil tahu..
Yelah..pada saya kurus dan kolesterol tu mcm x sesuai je kan..
tapi..salah yea..
semua orang adalah wajib ambil tahu bacaan kolesterol dalam badan masing-masing..

Macam mana nak tahu..
Haaaa...senang je..sila berkunjung ke klinik berdekatan anda..
Dan katakan pada mereka anda nk cek bacaan kolesterol anda..
Mereka akan buat ujikaji sikit pada anda..wahahahah..
macam serius je bunyikan..
Takdelah teruk mana pun..

Kalau korang nak tahu..badan kita memerlukan kolesterol untuk :-

# Kolesterol Membantu Perkembangan Janin Selama Masa Kehamilan
# Kolesterol Mengoptimalkan Perkembangan Otak Bayi
# Kolesterol sebagai Bahan Baku Hormon
# Kolesterol sebagai Komponen Utama Membran Sel Manusia
# Kolesterol Merangsang Pembentukan Sinaps di Otak
# Kolesterol Membuat Manusia Berpikir
# Kolesterol Membantu Proses Pencernaan

tapi dalam baik..kolesterol kalau berlebihan jadi masalah plak..
sebab apa jadi masalah..
jom semak kesan kolesterol tinggi dalam badan :-


✎Aterosklerosis - penyempitan arteries.

✎Risiko penyakit jantung koronari yang lebih tinggi - arteri tidak normal yang membekalkan darah dan oksigen ke hati.

✎Serangan jantung - berlaku apabila bekalan darah dan oksigen ke kawasan otot jantung tersumbat, biasanya disebabkan oleh pembekuan dalam arteri koronari. Ini menyebabkan otot jantung tidak berfungsi

✎Angina - sakit dada atau ketidakselesaan yang berlaku apabila otot jantung tidak mendapat cukup oksigen

✎Strok dan mini-stroke - berlaku apabila darah beku menyekat arteri atau vena, menyekat aliran oksigen ke kawasan otak. Juga boleh berlaku apabila salur darah pecah. Sel-sel otak mula mati.

Strok adalah punca kematian ketiga terbesr di Malaysia. Hanya penyakit jantung dan kanser mengatasinya. Ia dianggap sebab utama kehilangan upaya yang teruk, dan setiap tahun, dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok. Sesiapa sahaja boleh mengalami strok, termasuk kanak-kanak. Namun, kebanyakan kes menimpa orang dewasa.

Testimoni Set Kolesterol 


Assalamualaikum.. Saya Huzair dari Masjid Tanah, Melaka.
2 tahun lalu sebelum saya kenal vitamin Shaklee, saya ada membuat pemeriksaan kesihatan di klinik kerajaan kerana saya rasa badan sangat letih dan sakit-sakit.
Keputusan ujuin darah yang saya terima sangat teruk. Bacaan KOlesterol saya 13mg/dL dengan bacaan LDL 3.6mg/dL. Doktor yang memeriksa juga agak terkejut. BacaanAlt saya 100 iu/l yang mana bacaan normal ialah 40 iu/l sahaja. Menunjukkan hati saya bertoksin tinggi. Isteri saya sangat risau dan google maklumat dari internet dan terbaca tentang Shaklee dan terus membuat pesanan. Saya consume Lecithin,CoqHealth dan Omege Guard. Menakjudkan ! Selepas beberapa bulan, pemeriksaan selanjutnya, saya mendapati bacaan kolesterol saya turun kepada 6.2 mg/dL dan ALT 43 iu/l.. saya dan isteri sangat gembira kerana tidak perlu ubat-ubatan. Kami kini mengamalkan vitamin Shaklee sahaja. 
Terima Kasih Shaklee !

http://i-cantiksihat.blogspot.com/



Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

Comments

Popular Posts