Ekzema pada orang dewasa

Ekzema merupakan salah satu jenis penyakit kulit..

Kebiasaannya kita lihat anak2 kecil yang mengidap Ekzema..
Haaa...jgn tak athu org dewasa pun kena Ekzema juga..

Jom ambil tahu punca Ekzema..

Punca Atau Faktor Penyakit Eczema


# penggunaan sabun dan detergen
# keadaan cuaca yang panas
# alergik kepada alam persekitaran
# alergik bila memakai barang kemas
# berada dalam keadaan stress
# kuat berpeluh
# barang kosmetik yang tidak sesuai
# alergik kepada fabrik pakaian yang tertentu
# air berklorin tinggi

Bagaimanapun, menurut kajian penyakit eczema ini juga mempunyai pertalian genetik. Salah seorang sama ada ibu atau bapa berpotensi untuk memberi kesan genetik itu kepada anak-anak. Oleh sebab itu, kebanyakan kes eczema ini berlaku dikalangan kurang dari dua tahun kerana kebanyakannya diwarisi daripada ibubapa.

Testimoni Set Kulit dan Alahan

















Assalamualaikum. Nama Saya Puan Fairuz Bt Khatim. Berusia 39 Tahun,
Ibu kepada 6 orang anak. Saya menghidap Ekzema yang kronik sejak awal remaja lagi. Pelbagai ubat atau steroid saya ambil dari hospital pakar untuk mengubati ekzema saya ini. Saya diperkenalkan oleh seorang rakan facebook dengan ESP dan Alfalfa dari Shaklee, kulit saya bertambah sihat. Jari saya yang bernanah akibat ekzema telah beransur pulih dalam masa 1 minggu. Saya juga telah menambah koleksi vitamin saya seperti Vitamin C, Vitamin E dan Lecithin. Hasilnya kulit wajah juga bertambah baik dan jeragat semakin pudar. Sejak mengamalkan produk Shaklee ini, badan saya semakin bertenaga untuk menjalankan kerja-kerja seharian.
Alhamdulillah..



Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.

Comments

Popular Posts