Vivix dan Diabetes ? Apa kaitannya..




Apa kaitan Vivix dan Diabetes..
Mesti korang nak tahu kan..
Sebenarnya..Vivix yang ajaib ini mampu merawat penyakit Diabetes..

Seperti korang sedia maklum..Vivix mampu merawat dan mencegah pelbagai jenis penyakit..dan salah satunya adalah Diabetes..

Macam mana Vivix bertindak ??

Ok..kita tahu Vivix mengandungi Resveratrol yang tinggi dalam kandungannya kan..Jadi..Resveratrol itulah sebenarnya memainkan peranan penting menentang Diabetes..



Cara Resveratrol dalam Vivix bertindak terhadap Diabetes

Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.
Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.


Bagaimana Vivix Shaklee membantu merawat diabetes?


Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:

# Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”) 


Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.  Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

# Mengawal kepekatan gula dalam darah

Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

# Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera


Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

# Mencegah pembentukan protein AGE

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan pembentukan protein AGE ini.


Maka..tak salah berbelanja lebih untuk kesihatan yang lebih baik kan..
Adakalanya mencegah itu adalah lebih baik dari mengubati..

Nak dapatkan Vivix !
Jom hubungi saya segera untuk dapatkan harga promosi sempena promosi tahun baru Jan 2016..

Comments

Popular Posts