GST FILING FOR SMALL BISNESS


Saya suka benda pelik !!

Jangan tak tahu pula yea..hobi saya suka mengumpul..

Habis segala mak nenek resit hinggalah ke tiket bas..tiket wayang..semua saya simpan..

sampai bertukun tiruan dalam bilik stor saya tu..

Sekarang..bila dah berniaga..maka dah wajib sanagt simpan resit pembelian..segala invoice sampaikan bukti penghantaran pun saya simpan..

Saya suka kepilkan dan simpan balik dalam kotak SHaklee..memula jelah macam tu..



Abis bila dah banyak order..berkotak-kotak-kotak pula nak simpan kan..dah x praktikal jadinya..kerana kalau boleh kita nak save ruang simpan kan..

Kena la tuka cara simpan..dan nanti kot encik kastam nak dtg check GST filing snang nak cari..walaupun belum kena GST berjuta mcm DAto Vida..mana tahu..insyaAllah akan dtg kan..ehehehehe..

Maka cara simpan..dalam file lebih mudah dan senang nak track kan..

#tsunamishaklee
#shakleeeffect
#liveamazing
#goshaklee22

Comments

Popular Posts