LANDMARK STUDY SHAKLEE

“I guarantee any other company would NOT have done this study, because they would be concerned about the possible outcome. We believed in our products and gave UC-Berkeley full control. You should be extremely proud of the results and because it will be ‘peer reviewed’ nobody can argue with you regarding the merits of the data.”
-Senior VP of Marketing Shaklee.



KENAPA LANDMARK STUDY NI PENTING ?

✔ pentinglah kerana dalam keterbatasan kajian saintifik, tidak semuanya boleh dibuktikan dengan segera.
 ✔ pentinglah sebab suplemen bukannya seperti ubat yang terhasil dari dadah yang diproses di makmal, bukan juga “peluru ajaib” yang boleh tunjukkan kesan segera dan terus dalam masa beberapa minit atau jam sahaja kerana ia merawat simptom tertentu dan melibatkan enzim-enzim tertentu sahaja dalam mengatasi satu-satu masalah kesihatan.



TAPI MACAM MANA ADA PRODUK BOLEH CANTIK LANGSING DALAM MASA 3 5 7 HARI?? Nanti tanya penjual tu tau…

✔ Kebanyakan kajian saintifik yang dibuat adalah untuk jangka masa yang pendek, dan biasanya penyakit mengambil masa selama 10 ke 30 tahun untuk bermula dan menunjukkan kesan kepada tubuh kita. Jadi,“Landmark Study” ini sangat sesuailah kerana kajian dibuat untuk jangka masa yang panjang iaitu lebih dari 20 tahun.




BAGAIMANA LANDMARK STUDY DILAKUKAN?

3 kumpulan diasingkan mengikut kategori:

1. Kumpulan Shaklee – Telah mengamalkan pelbagai suplemen Shaklee selama 20 tahun ke atas. (Ini pengguna tegar Shaklee)
2. Pengguna multivitamin produk lain (MV)
3. Pengguna yang tidak menggunakan apa-apa suplimen



🌱 Kajian dilakukan melalui soalan secara online
 🌱 Blood test (berpuasa)
 🌱 Blood Pressure
 🌱 Body weight

Hasilnya (Result)

 🌱 Nutrisi di dalam darah adalah lebih baik
 🌱 33% lebih rendah level Triglycerides (lemak dalam darah)
 🌱 11% lebih rendah paras kolesterol
 🌱 Pengguna Shaklee  kurang risiko untuk heart attack, stroke, diabetis dan lain2 penyakit kronik.



Kesimpulannya

 🌱 Kajian ini menunjukkan bahawa sesiapa yang mengamalkan supplement Shaklee ini bagi tempoh masa yang panjang akan mendapat kesihatan yang lebih baik berbanding mereka yang tidak mengamalkan apa-apa suplemen dan sangat-sangat baii berbanding mereka yang mengamalkan suplemen selain shaklee. Boleh juga kita simpulkan begini, Kalau suplemen yang anda ambil bukan Shaklee,lebih baik JANGAN makan suplemen. Ini bukan Ayu yang cakap kosong, tapi hasil ini buktinya.



🌱 Kajian ini telah diterbitkan pada bulan Oktober 2007 BOLEH RUJUK ARTICLE DI http://www.landmarkstudy.com

ok? Jadi, sekarang dah jelas kan. Shaklee adalah paling selamat. Bukan setakat semulajadi dan berkesan. Selamat dalam erti kata tiada ‘side effect’ bila kita mengamalkannya walaupun untuk jangkamasa yang lama, malah lebih memberi manfaat. p/s: kalau tak, takkanlah atlit dan angkasawan berani amalkan shaklee di angkasa kan..






Comments

Popular Posts