POSITIVE ATTITUDE SELEPAS BERSHAKLEE

Perubuhan demi perubahan dalam hidup..



Alhamdulillah..semuanya perubahan yang positif..sebab apa positif..sebab bergaul dengan orang-orang yang positif juga..
1 attitude yang positif saya dapat sejak bershaklEE !!

Saya sangat-sangat menghargai masa serta kesihatan saya..

Pertama masa !!

Dulu saya naif sangat..tidak ambil kisah mengenai masa..lebih-lebih lagi dalam menepati masa..solat pun kelaut paling dalam..

Tetapi sejak berShaklEE..saya menepati waktu..alhamdulillah..solat awal waktu..dan sebaik mungkin saya akan pastikan, saya pastikan 24 jam masa saya di gunakan sebaiknya..

Masa itu emas..bebila sahaja kita boleh dijemput pulang..maka saya rasa terkilan jika masa saya tidak digunakan sebaiknya..

Dulu satu job satu masa..sekarang dah boleh jadi akak sotong ðŸ˜‚😂 

Multitasker maksudnya..sambil menyusukan anak / mahupun pump susu, sempat menaip di blog..sambil tu melayan kerenah Hamra..

Kedua..Menghargai kesihatan..

Kesihatan itu mahal harganya..memang sangat tidak ternilai..

Dulu saya tak kisah dan tidak fikir pun apa yang masuk dalam perut saya..
Sekarang saya lebih berhati-hati memilih makanan..kerana saya tahu..dari perut berpunca segala penyakit ðŸ˜­ðŸ˜­ðŸ˜­

Saya belajar bermacam jenis penyakit yang saya tengok depan mata saya..penyakit yang boleh di elak..tapi sayang..si pesakit tidak tahu yang sakit itu berpunca dari diri dia sendiri..

Jadi saya rasakan..saya perlu dengan semua..betapa nikmatnya sihat itu..

Doakan saya mampu meneruskan perjuangan untuk sebarkan kebaikkan..

Comments

Popular Posts