TIPS BISNESS ONLINE

Assalamualaikum semua..
Lama tidak update mengenai business saya..ialah business part time saya..jual Shaklee..

Alhamdulillah dekat 3 tahun saya menjalankan bisnes ni..Dalam 3 tahun ini juga saya banyak belajar dalam menguruskan bisnes..



Bisnes Shaklee kebanyakkanya Online..sooo most SID time is with handphone/pc/laptop..

TIPS BISNES ONLINE


1) banyakkan share mengenai product anda..sebab pelanggan alam maya mencari maklumat dalam talian..anda boleh share di facebook,instagram dan juga blog

2) tetapkan masa untuk berbisnes..sekiranya anda bekerja dan jadikan bisnes sebagai part time bisnes..anda harus memastikan anda bahagikan masa anda dengan sebaiknya..



3) dapatkan target pasaran anda..jika anda menjual barang bayi..dapatkan target jualan pada kaum-kaum ibu..ini akan memudahkan anda dalam membuat pemasaran

4) buat sharing ataupun pasarkan product anda pada waktu yang sesuai dan waktu puncak..pengguna alam maya tidak sentiasa berada di depan telepon mereka..contoh waktu sesuai seperti waktu makan tengah hari, mereka yang bekerja akan luang masa lumch mereka mengadap telefon ketika makan.

Sekian sahaja sharing saya mengenai tips berbisnes online..
Semoga bermanfaat juga buat semua yea..

Pengedar Sah Shaklee Port Dickson
Instagram : @conan_edugawa
SMS/ Whatsapp: 013-613 1702


Comments

Popular Posts