VITAMIN UNTUK IBU HAMIL

Alhamdulillah..bulan Dec genap setahun baby Shaklee saya..Damien Al Waadud nama diberi..

 

Sebab apa baby Shaklee ??

Sebabnya dari sebelum kejadian hinggalah sekarang saya consume Shaklee..and yes ! Its was awsome experience..

Anak first Irissya Hamra..masa pregnantkan dia..saya belum berjumpa Shaklee lagi.. (haaiiisshh terasa rugi)..tapi sebab susu merundum saya berjumpa dengan Shaklee..Since that makan Shaklee sampai sekarang and insyaAllah hingga akhir hayat.. 

 

Actually tak planning pun nak dapatkan anak kedua..terlajak rezeki kerana saya sesaja cuba Gla Complex..tak sempat pun habiskan sebotol..saya termengandung..eheheheh..rezeki kan..sooo masa tu still breastfeed kan Hamra..and saya tak datang period since Hamra lahir..huhu..soo x pk lgsung pregnant..

Saya memang consume Set Menyusu Shaklee..then bila tahu pregnant..saya tidak perlu stop set tu..sebab Set Menyusu Shaklee hampir serupa dengan Set Hamil..haaa..saya cuma perlu stop ambil Alfalfa sahaja..

Sy semasa berTTC sampai lahirkan Hamra dengan Doc Intan di Columbia Seremban..soo bila pregnant Damien sambung juga amik khidmat dia..sebab dah serasi..and she is talented..Masa first checkup mcm biasa doc akn tya ttg pemakanan n mcm2..I said to her that i consume Shaklee..Doc Intan tak terkejut mgkin she now Shaklee..and the best part.. 

Doc saran teruskan consume Shaklee dan dia tak bagi any ubat mcm biasa kerana supplement Shaklee utk pregnant mum sah ckup..bestkan..

Perbezaan paling ketara mengandung with Shaklee and withour Shaklee ialah :-

- tiada lagi kaki cramp or simpul biawak..yg ni dulu mmg tetiap pagi kena msa first baby..penangan Si Ostematrix tau..
- extra energy..sronok sgt smpai x perasan boleh berlari on 37 weeks preggy..rsa cam x ngandung je..Hasil rajin minum ESP dan juga ambil B Complex serta Vitalea..
- baby lahir cepat kuat..pergerakkan n pertumbuhan cepat kerana ambil cukup DHA dalam Omega Guard

 


Antara kandungan dalam Set Hamil Shaklee ialah :-

  1. Vita-lea Iron formulaDilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai patented Sistem Penyerapan Bioaktif utk memastikan peningkatan penyerapan asid folid kritikal. Membantu meningkatkan Hb ke paras normal semasa hamil bagi ibu yang mempunyai darah rendah.
  2. B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil. Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu-ibu berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.
  3. Vitamin C : membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh
  4. Ostematrix : kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan.
  5. ESP (Energizing Soy Protein) : rendah lemak, bukan GMO dan protein biologi lengkap yang mengandungi kesemua sembilan asid amino penting.Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit. ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3
  6. Omega Guard : DHA atau nama saintifiknya, Docosahexaenoic, adalah sejenis asid lemak omega-3 poli tak tepu yang berantai panjang, dijumpai dalam setiap sel dalam badan. DHA adalah penting untuk perkembangan dan kefungsian otak, mata dan sistem saraf pusat. Semasa mengandung, janin yang seda ng membesar bergantung kepada ibunya untuk mendapat DHA yang diperlukan. Ini kerana DHA diperolehi daripada makanan yang dimakan, maka kandungan DHA dalam diet seseorang ibu menentukan sebanyak mana DHA yang dapat disalurkan kepada janin.
Korang rasa best x Shaklee ni ?? Eheheh..korang nilaikan sendiri k..

Semoga korang dapat manfaat dari sharing saya kali ni..

Saya #Dianna0136131702 
Saya makan Shaklee 
Saya jual Shaklee

Comments

Popular Posts